Kask…

SAMSUNG DIGITAL CAMERATürkCelil

Oturdu, hesapladığında… buralara geldiğinde  Yıl 2005’ti…

Oldukça gerilere gitmesi gerekti düşüncelerinde.

Yıl 1965…

Nişantaşı’nda bir Kitapevi’nde çalışıyordu. İşte o zamanlar ilk defa bir bisikleti olmuştu.yatay..

Hemi de göbekten vitesli, markası Göriçke.

Demek aradan tam 40 yıl geçmiş bisiklete binmeyeli. Olsun, sorun değildi ki, bir iki dener öğrenirdik yeniden.

Öyle de oldu.

Ama yeterli değildi bu. Çocuklar bile motor kullanıyorken buralarda, neden bir motoru olmasın-dı? Haftalarca broşürleri inceledi, ona baktı beğenmedi, buna baktı sevmedi. İyi de gardaşım sen bu meretlerden hiç anlamazsın ki, bu nazlanmalar neden?

Hakikaten ya, neden?

Yook, öyle demeyin, kırk yılın sonunda bir motor alcez, tabii ki ince eleyip sık dokuyacağız. Var mı öyle lap diye motor almak?

He ya, biz de işte aynen öyle düşündük ve bir sürü motoru vitrine dizmiş olan motor bayi’ne girdik. Yav bunların hepsi biri birinden, diğeri öbüründen güzel, hangisini alsak acep?

Ne yapmalı? Satışı yapan genç kardeşimize sormalı. Ama adam, yani genç satıcı, bana doğruyu, yani uyan motoru mu satar, yoksa hafiften kazıklar mı?

Denemeden bilinmez ki.. Sorduk, anlattı…

-Şu var ya abi onun abi şeyi var, (!) şeyden sonra şey oluyor,(…)  bunun busu var,(!)  bundan sonra bu oluyor.(…)

Eeeeee?

-Abi, eesi yok, onlar sana yaramaz, işte bu tam sana göre, he valla teninin rengine ve sakalına bilem uyuyor.

Hadi len, motorun, rengim ve sakalımla ne işi-alakası olabilir ki?

-Yok abi ööle deme ya, valla sana çok yakışcak bilesen. Ulen, bu ceket ya da kazak mı ki yakışsın, bırak palavrayı hadi. (!!!)

Yok, lafı uzatmaya gerek yok, o kazandı. 150 cc’lik bir Çin malı Scooter de karar kılındı! Kocaman bişey, kendi kilomuz 57, motor 150 kilo!!!

Motoru alıyorken yanında “hediye” olaraktan bir de “Kask” vermişlerdi. Öyle ya, kask olmadan motora binmek, ölüme gitmekle eş anlamlıydı bildiği kadar. Hoş burada İlçe ya da Beldelerde kask kullanan pek kimse yoktu ama “O” kuralları uygulardı.

Bir zamanlar “emniyet kemeri” daha ülkemizde bilinmiyorken taktığında, Trafik Polisleri dâhil herkes gülmez alay etmez miydi? “O” ise tüm bunlara hiç aldırmadı.

Zira 12 yıl yaşadığı bir AB ülkesinde yaşamını emniyet kemerine borçlu olduğunu hiç unutmadı. Kask çok daha önemliydi. Ama bilmediği şeyler vardı. Kask’ı vermişler o’da takıyordu başına.

Kalitesinden, kask’ların bile kalitelisinin olduğundan haberi bile yoktu. Kafasında bir şey vardı ya, sanıyordu ki hepsi bu!!!

Değilmiş!…

Bir gün elinden yere düştü kask… Aaaaa karpuz gibi ortadan çatlayıvermişti birden. “Ne bu yaaaa”, diye seslice haykırdı sessiz caddenin ortasında. Daha elimden yere düştüğünde bile çatlayan bu meret, kaza olunca?..

Gerisini düşünmedi bile. Hışımla bir motorcuya girdi ve sordu…

-Abi ya, 25-30.-TL’ye ancak bu kadar oluyor, iyi bir şey istersen pahalı.

-Nasıl yani, ne kadar?

-Abi, çok iyi bir kask 1.- 1.5  milyar kadar… Yani yeni parayla bin ya da binbeşyüz lira.

Hadi len!… (!!!)

Düşmemek için bir yere tutunması gerekti… -Yani, İki buçuk kaskın bedeli benim motorun fiyatı kadar öyle mi?

-Öyle abi…

Ve araştırmaya başladı İnternet’te. Hay bin kunduz, iyi bir Kaskın fiyatı 670.-Euro??? Hatta yıllar sonra;  7.000.-TL olanını bile gördü!!! Üffff!.. En ucuzu 30.-Euro…

Haydaaaaaa!… Napcez şimdi? Yine aldı ucuzundan bir tane… Çaresiz… Ne kadar düşünse de neden bu kadar pahalı olduğunu henüz çözemedi.(…)

Yook, anladı ve de çözdü aslında da… burada saymaya gerek görmüyor… Ama bununla da bitmiyordu ki, daha mont gerek, eldiven gerek, çizme gerek? Hoş eski botları var ama olur mu acaba?

Eyvaaaaah yandık… Ehliyeti bir alsın, İl’e gidince 2. el var mı bakacak…

***

Ehliyet aldı artık, rahat. Ama bu motor sadece 150 cc, daha büyüğü, yani adam gibi, motor gibi motor gerek artık değil mi ama. Motor gibi motor mu?

He ya!..

Bu olası  mı? Yok, o, daha çoook uzaklarda. Yani bir düş, bir ütopya..
Olsun…
Düşler hep gerçek olmaz mı?
Olur mu?
Bilmem!..

Bekleyip görmek gerek..

Kazasız, belasız sürüşler olsun tüm motor severlere… Ama mutlaka kasklı sürüşler…

TürkCelil

7.9.07


2014 yılında bir gün… ilk Chopper -Regal Reptorumuz

komple

Büyük motor hayalim uzun yıllar sürdü!
Loto-moto-toto çıkmadı, sadece düşünü gördük, hayalini kurduk.
Sahibinden sitesine her gün defalarca baktık, hayallerimizi hep tazeledik!
Bir tip motor bulduk sonunda: 
Çin malı, görünümü harika, yani hayal ettiğimiz gibi!
Beş yıl onları düşündük-izledik!

Sonra içlerinden birini seçtik, 2 yıl süreyle onu takip ettik.
Ha satıldı, ha satılacak diye uykularımız kaçtı!
Sağa sola, eşe dosta kibarca sormaya başladık!
Hani, şey, ehm gibi kekeleyerek; “destek” aradık!
Eh bir dost uzaklardan, anladı derdimizi; “olur be” dedi!

Parayı gönderdi, 2013 yılı Şubat ayında o takip ettiğimizi (250 cc bir Regal Reptor) aldık.

Şimdi ıkına sıkına borcumuzu ödemeye çalışıyoruz işte!
Onu çok sevdik, resimde gördüğümüzden daha da tatlıydı.
Bugün o artık, göz bebeğimiz oldu!

Ha, hemen ekleyelim: O olaydan sonra başımızda LS-2 vd. kasklar var, asla çok ucuz kaskla sürüş yapmıyoruz!

(2019 yılı garaj rafımızda: LEM-MT -Venom- LS-2- SHİRO- SWAY- COX- Kasklarımız var-)

İlk zamanlar birçok “ucuz” kask almıştık, şimdi onlar Çiçek Saksısı olarak hizmet sunuyor bahçemizde!

Hayalimiz çok daha kaliteli Kask almak ama, “ayaklarımız uzun ve lanet yorgan çok kısa!”

Sonraları; ıkındık-sıkındık bir ay mont aldık, altı ay sonra pantolonunu.

Daha sonra, çook uzaklardan bir dostumuz Bot-Çizme getirdi! Hediye!
Şimdi daha büyükleri hayal dünyamızı süslemekte, hani şöyle 750 cc Honda gibi!

Ne gerek var ki, diye soruyoruz kendimize sürekli, ama yanıt veremiyoruz ki!
Motor tutkusu-sevdası başkaymış, çok başkaymış, hiçbir sevdaya-tutkuya benzemezmiş!

Bilmez, bilemezdik! Öğrendik!..
Şimdi onun hayali, süslemekte düşlerimizi!
Loto çıksın, söz! harika bir Honda Shadow alıyorum!

Ah şu hayallerim olmasa, ben ne yapardım? 🙂

Bu arada geçtiğimiz 2016 yılı Mayıs ayında Regal Reptor motorumu 250 cc SYM Scooter ile değiştirdim.

Şimdi tekrar otomatik sürüş keyfini yaşıyorum. Ama aklımın Chopper de kaldığını da söylemeliyim..

10.7.2017 Saat 17 olmak üzere:

Güneşli ve yakıcı bir günü arkada bırakmaya hazırlanıyor yaşlı ve yorgun bedenim.

Yorgun çünkü; bugün bulunduğum ortamdan 100 km kadar uzağa gittim normal ulaşım araçlarıyla. Ulu Manitu bu bir işkenceymiş. O araçtan in ötekini bekle, hangisine bineceksin bilmiyorsun çünkü; sana yabancı bir ortamdasın, soruyorsun sanki tersler gibi yanıt veriyorlar.

Öyle ya: arkadaş sen salak mısın ki bunları bilmiyorsun?

Öyle, adam yerden göğe, gökten uzaya kadar haklı, ne bilsin ki benim bir motor sevdalısı olduğumu, nereden bilsin en ufak bir işte motoruma atlayıp dilediğimce gittiğimi!

Ne duraklarda beklemek var, ne bilet alma derdi var, ne de nerede ineceğim sorusunu sorduğunda yüzüne “ne salak adam” diye bakan var! işte bugün, tam da bu nedenle yukarıda: “Ama aklım Chopper de kaldı” demiştim ya!

Ah işte o Chopper için o Chopper adına ben 100 km kadar uzağı giderek yeni, yepisyeni 2015 Model ve 7.500 km’de olan 250 cc Chopperimi alarak bu sıcakta, bu yakıcı sıcakta Motorumu aldım ve evime, güzel evime geldim.

motorum

Motorum nasıl mı? İşte yukarıda.

Nasıl ama?

Bu yeni LİFAN-250-B Motorumuz. 2015 Model

-Shadow-Madow demiştik ya hani, yok, o motorlar bana çok büyük ve ağırdı. Büyük oynamanın anlamı yok. LİFAN tam bana göreymiş deneyerek kullanarak gördüm ve yaşadım..

Ve evet: Onu çok ama çok sevdik ve hala onunlayız…

Size bir şey önerebilir miyim?

Şayet henüz motor tutkunu-sevdalısı değilseniz, sakın da olmayın zaten.

Motor tutkusu, motor sevdası başka hiçbir tutku ve sevdaya benzemiyor dostlar.

Bir tutuldunuz mu yandığınızın resmidir, haberiniz olsun…

Ve ben buradan, bu sayfadan ve bu satırlardan motorun ilk sahibi ve bana satan güzel insan Türkel Akıncı beye sonsuz teşekkürlerimi sunmak istiyorum.

Sadece güzel bir motor almadım ben, bir güzel insan da tanıdım.

Güzel insanlar biliyorsunuz, bir gece yarısı beyaz atlarına binip gitmişlerdi.

Türkel Bey gitmeyip kalanlardanmış.

Onu tanıdığım için çok çok mutluyum.

Hayalleriniz sevdiğiniz insanlarla birlikte gerçek olsun güzel insan, çünkü buna layıksınız!..

motor.jpg

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: