AYDINLIK BİR YENİ YIL DİLERKEN DAVAZLI’DAN ESKİ YILDAN YENİ YILA HINZIR NAMELER…

NoyanDr. Noyan UMRUK

Facebook’a, Twitter’a gireli işi iyice azıttı bizim Davazlı… Bakın neler neler, ne inciler yumurtluyor: “ 

minik-okNi’ len bu? Köpeksiz kövde değneksiz geziyo bu boyu, endamı devrilesiceler!.. Fetoşla, İŞİD’la, PKK’la… Onla da milletin gafasının tepeciğine edivedilee sayenizde…

Neleri veediniz, neleri alıveediniz dünya alem biliyo ya, bi biz bilmeyyos gari…”


“Sete gıriz mıriz dört nala mayışallah. Heznenin gocca gara deliğini alettriğe, benzine, mazota neyim, her bi şeye zammınan gabatıvemeye çalışeyyon emme, mayışlaa güççüçük galıvedi, sofralaa tamtagı, memırlaa sogaklaa’da.

Emelelee sete işsiz, güçsüz… Ziraat, heyvan meyvan neyim galmadı melmekette gari… Sarıgızın samanı bilem dışardan gelipduru…

Her bi şeyi borcunan, harcınan dışardan getirti getirtiveyyola. Sete borç boğazımıza gadee…”

 “Melmeketin bunca işi durupduru;, dudduruveedilee şincik de anayasa da anayasa deye.. Mehgemeleri, her bi şeyi dobuynen bağlayıvesen gendine, eyice bi rahatleyiveecen emme… Ne olur, ne olmaz… Gavanoz dipli dünya… Binbir halları var gari…”

*“ Bunca şehet vaa, terör vaaa, ceb delik, cepgen delik… Her ağşen dilvizyonlağda ha bre başganlık neyim dardışıb duru bissürü adem… Neyi dardışıp durular heç ağnameyyon gari.. Devlet, mülkü reyizinin üstüne yapıveğcek, gendi de bağın bağçenin gahyalığına soyunuveğcek… Hebisi, topusu bu yaaa… Önkülee ağnemeyyo bunu be yaaa…Pessss.”

*”Meclis reyizi layıklığa takıpduru be yaaa… Layıklık olmıyaceğne bu lavuk olmasa daha iyi olma mı daayı..”

*“Şu tiploma meselesi…”
“Şunun şuracığında üç guruşluk dandik bi işe girivecen mi… tiploma tiploma deye dudduruveyyola…
Herif cummurreisi oluvemiş gari…
Anca önkü tiplomayı sorupdurulaaa…
Hak ettik deemi daaaayı…”

*”Malfete gelivence ötüvee biyol çil horozum; gızdırmeyin gene bene, şincik dahdaya galdırıp, sıfıra basveecen…”

“Daaayıı İncirliği Ruslara da açıvesek deyyom hani… Birileri zıplayıvese eyi olma mı milli menfaatle bagıminden… Peşin pareyi görüvence gülüyon şincik de mi?”

Yüzlerce insanımız biçare serçeler gib hayatını kaybederken ya da şehit olurken, Cumhurbaşkanı 1 uçak, 2 helikopter, 50 lüks araç ile Katar emirini gezdirirken, Kayseri’de şehit cenazelerinin kaldırıldığı gün Başbakan’ın K.maraşta yaptığı konuşma şöyle:

“Bu saldırılar bizim hızlı trenle buluşmamızı geciktirir ama engelleyemezler. modern havalimanını geciktirir ama engelleyemezler. otoyolları yapmamıza engel değiller…”

Yukarıdaki satırlar için “bagın ne deyyo” Davaz’lı :
“Daaaayı be yani bu adam, “ey ehali gızancıklaanız bu eşgiyaylen harp etçek ki; milletin orasıynen burasıynen uğraşıpduru mutaitlere dolar gaymesiynen ihaleleri veriveecez, onla da yolleri, görpüleri yapıveecek ki reyiz de rahat rahat dolaşçek dimek mi isteyyo yaaa…

Soğnacıma bu Gaysarı bombasını neye tamı tamına 17 aralıkta batlatıvedileee be yaaa…”
Hadi verin bakalım cevabını…

“Aatıgın oynetmeye az galıveedi gaaari… Bundan kelli herkes haddin hududun eyi bilsin, eyi bellesin, aglın başına doplayıvesin baari. Garadeğizli, Marmıralı, Balganlı, Angaralı, Güneydoğulu, Doğulu, Asyalı, Gırbıslı, Gafgasyalı, Gergüklü, Gırımlı cümle alem illet değel, milletdir be ya;  garışıvemiş  akıllaanız aaatıkın eyice bi doplanıvesin gari…”

Hindilik Davazlının nameleri bu gade… Yeni yılınızı da kutlamayı ihmal etmemiş…

Yeni sene hebiciğimize gudlu, mudlu hemi de aatık aydınlık oluvesin gari. Galın sağlıcekle, hadi gülü gülü…”
Davazlı’dan yeni yıl duası:

 

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dağ Medya

Hayvan Medyası

ÖZGE ÖNDER

Burada Yaşam Var!

minimalist günlük.

bilinçli farkındalık, minimalizm

Yıldız Teknik Üniversitesi

Sürdürülebilir Kampüs Komisyonu

artidergi897604762.wordpress.com/

Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Hizmet Kulübü Artı Dergi

SUSMA

Araştır, Soruştur, Konuş. SUSMA

%d blogcu bunu beğendi: