“BARYAM OSSUN DA… GUTLU OSSUN, AYDINLIK OSSUN GAARİ…” 

noyanDr. Noyan UMRUK 

“Purompıtır vaakene işlee eyi gidiyodu, tiplomeye miplomeye falan gerek yoğidi, emme başındaki dangalak namaza gidende purompıtır bozulvence  herifçioğlu feleğni şaşırveedi be daayı…

Yüce rabbi kavak gibi boy vereceğine, bu gaden de agıl veriveeseydi be yaa… 

Tevellütü bene tertip emme, tek parti devrisinde 75 gişilik sınıflaada ogutmuşlaa buncağzı gaari… Emme essahdan önemlisi önüveesiteyi neede, gaç gişilik yeeleede oguyuveemiş; onu deyiveese keşkem bi yol…

cizi

Cangurtaran arabalaanı da o zamanlaa gatırlaa çekiveyyomuş be yaa …  Vah ki vah vaaah… İnsanın içi paaçalanıveyyo valla…  

Esra bebe de daha doğmamışkene “Bubacum bi ağşeni de bene ayırıveesen gaari…” deyivemiş, bak Allahın işine be daayı… Herif, rufailee garışıveemiş sankilim… 

Meesin-Silifke tirenini de hızlı tirene bağlayıveecemiş emme Tüh Meesin Silifke tireni yok be yaa… 

Bi de yıllaaca önce açılıveemiş önüveesitelee, hava meydanlaa vaa ya, he onlaan hebisini ben açıveedim demez mi? Ecdadımız eyi sööleyivemiş be daayı: “Atma İrecep din gaadaşıyız  gaari…” 

 ​Ha bi de ah şu gomonistlee yok mu gomonistlee be daayı vakti zemanında birinci görpüyü sattırmeyçez deye dudduruvemişleedi ya… Ööle bir görpüyü satmeynen olcek iş mi bu iş be ya… Melmegetin neyi vaa neyi yoksa  dopunu sadıveedilee  işi bitiriveedilee işte… 

Eski professür gomonistleeden İsmet Paşanın oğlusu rahmetli Erdal Hoca da fetöcüymüş; bilyon de mi?… 

Soğracığma  senin buban da mı buzdolabı, rontgen, tomooraf, emar gibisine şeeleri gördü be yaa… Bu herif geliveemeseydi hala yimeklee telli dolapta tutçek,  gaapızı guyuda soğduvecek, hasta olcen de guuşun döttürüveecek, gendini ogutup, üfletip mıskaa dagdırıveecektin be daayı… 

Emme en güzeli löküs şatafat eyi bi şee değilmiş ya, ahali onlaadan uzak duruveesin de, başlarını heç galdırmadan kitap, gazte oguyuveesinle deye millete  gıraathanelee açıveedilee işte… 

Azcık düşünveesene be daayı milyonlaaca işsiz güçsüz deliganlı, gızancıklaa ayak altında dolaşmeycek aatıgın… Hep barabar millet gıraathanesinde doluşveecez beduvadan çay, kek yeycez, önümüzde kitaplaaa gaztelee…

Soğra da millet bağçelerinde yuvarlanıpduucez… Bu manzara hee Allahın günü dilivizyonlaada… Dünya alem bizi seyredipdurce, gısganıpdurçek…  Biz de gururnan şişinipdurucez aatıgın… Evde de buzdolabı ağzına kadaa dolup daşıyoo… Evladı ayal refah içinde  yaşayıp gidiyoz işte… Daha ne yapsın adamcaaz be yaa… 

Eh aatıgın oncaaz da sarayında bi eli soğuk, bi eli ıscak su da sülalesiynen, avenesiynen yaşayıp gitçeklee be yaa… Ooooh ne güzel suyunden de goycen de mi be daayı… 

Biracıcık sabredivee be daayı; bayram da geçvence millet meyaneleri de aççeklee deyyon hani… İçkiye garışmeycekmiş emme mezelee beduva olcekmiş deyyolaa… 

Bi de cehennemi zümeraya gosgoca Deli Dumrul körpülee gibisine geçenden 10 para, geçmeyenden beş para milyaalaca gaymeye şeher hastanelee açıvedilee yaa… Şincik emri böyyük yeeden geliveedi; müşterisi bol olcekmiş gaari… Aatıgın sene de her Allahın günü hastaneye gitmek düşçek be daayı…

Yalınız tikkat ol! Oralaada gaybolmeycen başımıza iş açmeycen haaa… 

Allah bu gorona günlerinde heekese agıl, fikii ve de tez vagıtta da  şifasın veesin deyyon gaari… 

N’etçen be daayı haminnemiz cini şeytanı bedduaynan govalayıveyyodu ya, şincik İzmir Marşı yetiyo be yaa… 

İnşaallah deyyon hani bayram ossun… Heegesin baryamı gutlu ossun da, gelecek bayramlar da, günlee de  aatıgın aydınlık ossun deyyon yürekten hani…Çooook  özleyiveedik baryamları huzurnan, geyifnen yaşamayı be daayı… 

Gal sağlıceknen…”   

Yörük Yiyenin 

Mızdavali 

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

YAŞAM ARZU'SU

Yaşam sadece vişneli çörek kutusu ya da mayın tarlası değildir...

İdris'in Otağı

Sevgi Çiçeklerimi Koparabilirsiniz

ÖZGE ÖNDER

Burada Yaşam Var!

minimalist günlük.

bilinçli farkındalık, minimalizm

%d blogcu bunu beğendi: