“HAYAT BARYAM OSSA”…

Dr. Noyan UMRUK 

 “Bi zamanlaa ne vazyetteymişiz heç bilmeyyon de mi be daayı
 Cangurtaran arabalaanı da bi zamanlaa gatırlaa çekiveyyomuş be yaa Vah ki vah vaaah… İnsanın içi paaçalanıveyyo gaari… 

Meesin-Silifke tirenini de hızlı tirene bağlayıveecekleemiş emme tüh Meesin Silifke tireni yok be yaa… 

Bi de yıllaaca önce açılıveemiş önüveesitelee, hava meydanlaa vaa ya, he onlaan hebisini yeni açıveemişlee be yaaa…

Ecdadımız eyi sööleyivemiş be daayı: “Atma Recep din gaadaşıyız  gaari…”



 Ha bi de ah şu gomonistlee yok mu gomonistlee be daayı vakti zemanında birinci görpüyü sattırmeyçez deye dudduruvemişleedi ya…

Ööle bir görpüyü satmeynen olcek iş mi bu iş be ya…

Melmegetin neyi vaa neyi yoksa  dopunu satıvee ossun bitsin be yaa, ne o bölük, pörçük… 


Soğracığma  senin buban da mı buzdolabı, rontgen, tomooraf, emar gibisine şeeleri gördü be yaa…

Bunna olmeseydi hala yimeklee telli dolapta tutçek,  gaapızı guyuda soğduvecek, hasta olcen de guuşun döttürüveecek, gendini ogutup, üfletip mıskaa dagdırıveecektin be daayı… 


Emme en güzeli löküs şatafat eyi bi şee değilmiş ya, ahali onlaadan uzak duruveesin de, başlarını heç galdırmadan kitap, gazte oguyuveesinle deye millete  gıraathanelee. bağçelee açveeçekleemiş işte… 


Azcık düşünveesene be daayı milyonlaaca işsiz güçsüz gızancıklaa ayakaltında dolaşmeycek aatıgın…

Hep barabar millet gıraathanesinde doluşveecez beduvadan çay, kek yeycez, önümüzde kitaplaaa gaztelee…

Soğra da millet bağçelerinde yuvarlanıpduuveecez…


Bu filim hee Allahın günü dilivizyonlaada…

Dünya alem bizi seyredipdurcek, gısganıpdurçek…  

Biz de gururnan şişinipdurucez aatıgın…

Evde de buzdolabı ağzına kadaa dolup daşıyoo…

Evladı ayal refah içinde  yaşayıp gidiyoz işte…

Daha ne yapsın adamcaaz be yaa… 


Eh aatıgın oncaaz da sarayında bi eli soğuk, bi eli ıscak su da sülalesiynen, avenesiynen yaşayıp gitçeklee be yaa…

Ooooh ne güzel suyunden de goycen de mi be daayı… 


Biracıcık sabredivee be daayı; bayram geçvence millet meyaneleri de açveeceklee deyyon hani…

İçkiye garışmeycekmişlee emme mezelee beduva olcekmiş deyyolaa hani… 


Bi de cehennemi zümeraya gosgoca Deli Dumrul körpülee gibisine geçenden 10 para, geçmeyenden beş para milyaalaca gaymeye şeher hastanelee açıvedilee yaa…

Şincik emri böyyük yeeden geliveedi; müşterisi bol olcekmiş gaari…

Aatıgın sene de her Allahın günü hastaneye gitmek düşçek be daayı…

Yalınız tikkat ol!

Oralaada gaybolmeycen, goronaynene moroneynen bulaşmeycen başımıza iş açmeycen haaa… 


Hayın hayın gülüpdurusun de mi şincik.. 

Allah bu günlee de heegese agıl, fikii ve de tez vagıtta da  şifasın veesin deyyon gaari… 

N’etçen be daayı haminnemiz cini şeytanı bedduaynan govalayıveyyodu ya, şincik bene İzmir Marşı yetiyo be yaa… 


İnşaallah deyyon hani bayram ossun…

Heegesin baryamı gutlu ossun da, gelecek günlee de  aatıgın aydınlık ossun, hayat essahtan bayram ossun deyyon gaari… 

Gal sağlıceknen…”          

Davazlı Yörük Yiyenin Mızdavali


#23nisan Söz: Şenay Beste: Kolegjero Vinyl, 7″, 45 RPM Kanalımıza abone olmak için: https://bit.ly/35dv9cs Coşkun Plak Popüler Şarkılar: https://bit.ly/2R1Uz4x Şarkı Sözleri (Lyrics) Şu dünyadaki en mutlu kişi Mutluluk verendir Şu dünyadaki sevilen kişi Sevmeyi bilendir Şu dünyadaki en güçlü kişi Güçlükten gelendir …

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: